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ID 11362
Eprint ID
11362
FullText URL
Title Alternative
Reinforcement for the skill of self-discerning feeling at the graded small Group teaching
Author
Noda, Hidehumi
Abstract
本研究では、算数科における習熟度別少人数指導について、児童の自己効力感及び学業成績という2つの特性に着目して検討することを目的とした。児童に対する事前調査・事後調査を実施し、学力面と認知面に対する児童の変容を分析し、習熟度別少人数指導の結果について測定した。T検定を実施した結果、5%の有意水準で有意差があり、児童の学力及び自己効力感が肯定的に変容したことが示唆され自己効力感を高める習熟度別少人数指導の有効性が示された。
Abstract Alternative
In this study, we tried to investigate the effect of two special qualities Between the pupils' self discerning feeling and their scholastic marks. WE carried pre-and-post test in advance and analyzed its transfigurations of Pupils' scholastic marks and the phase of pupils' recognizability. BY T inspection, we got some significant result by level of 5% significant. Through this result, we should like to say that the teaching of reinforcement for the skill of self-discerning feeling is shown effective.
Keywords
自己効力感
習熟度別少人数指導
算数科
学力向上
Published Date
2004
Publication Title
岡山大学教育実践総合センター紀要
Publication Title Alternative
Bulletin of Research and Development Center for Educational Practice, Okayama University
Volume
volume4
Issue
issue1
Publisher
岡山大学教育学部附属教育実践総合センター
Publisher Alternative
Research and Development Center for Educational Practice, Okayama University
Start Page
55
End Page
61
ISSN
1346-3705
NCID
AA11529614
Content Type
Departmental Bulletin Paper
language
日本語
File Version
publisher
Refereed
False
Eprints Journal Name
rdc