Toggle navigation
OKAYAMA UNIVERSITY SCIENTIFIC ACHIEVEMENT REPOSITORY
日本語
Top
>
Bulletin of Institute for Education and Student Services, Okayama University
>
volume3
Bulletin of Institute for Education and Student Services, Okayama University
Published by Institute for Education and Student Services, Okayama University
ISSN 2432-9665
DOI :
http://doi.org/10.18926/56586
Evaluation of active learning implementation base d on t he "teaching style questionnaire" for teachers
Kobayashi, Yuji
biess_3_001_006.pdf
1.19 MB
Published Date
2018-12-30
Abstract
授業におけるアクティブラーニングの実施度合いを測定するうえで、学生が実際にアクティブラーニングを実現できたかを測ることは極めて難しい。岡山大学では、教員に対して授業実施内容に関するアンケート(授業スタイルアンケート)を行い、その結果によりアクティブラーニング実施率を調査する試みが行われた。本稿では、この「授業スタイルアンケート」の実施概要とその分析結果について報告する。
Keywords
授業スタイル
アクティブラーニング
授業改善
ISSN
2432-9665
NAID
120006600417
JaLCDOI
10.18926/56586