Bulletin of Higher Education Okayama University
Published by Global Partners, Center for Faculty Development, Language Education Center, Career Development Center Okayama University

<Availability>
Some items are not available because of decision by its author or publisher.

The Survey Results about English Curriculum in 2014: Students’ Awareness of their English Improvement and Motivation

Ogino, Masaru researchmap
Published Date
2015-12-30
Abstract
岡山大学言語教育センター英語系では、平成26年度後期終了時に、学生に対するアンケートを実施した。その目的は、25年度より開始した英語新カリキュラムにおける、学生の英語力伸長度の自覚、英語学習への動機付け、英語に対する自信について調査することである。アンケートは紙媒体を使用せず、インターネットによる回答とし、学生が回答するか否かは任意とした。本稿はその結果報告である。
Keywords
英語新カリキュラム
アンケート
スピーキング
リーディング
ライティ ング
リスニング
動機付け
自信
TOEIC
ISSN
1881-5952
NCID
AA12114090
NAID
JaLCDOI