Toggle navigation
OKAYAMA UNIVERSITY SCIENTIFIC ACHIEVEMENT REPOSITORY
日本語
Top
>
大学教育研究紀要
>
volume11
Bulletin of Higher Education Okayama University
Published by Global Partners, Center for Faculty Development, Language Education Center, Career Development Center Okayama University
<Availability>
Some items are not available because of decision by its author or publisher.
DOI :
http://doi.org/10.18926/54539
The Survey Results about English Curriculum in 2014: Students’ Awareness of their English Improvement and Motivation
Ogino, Masaru
researchmap
bhe_011_103_112.pdf
1.46 MB
Published Date
2015-12-30
Abstract
岡山大学言語教育センター英語系では、平成26年度後期終了時に、学生に対するアンケートを実施した。その目的は、25年度より開始した英語新カリキュラムにおける、学生の英語力伸長度の自覚、英語学習への動機付け、英語に対する自信について調査することである。アンケートは紙媒体を使用せず、インターネットによる回答とし、学生が回答するか否かは任意とした。本稿はその結果報告である。
Keywords
英語新カリキュラム
アンケート
スピーキング
リーディング
ライティ ング
リスニング
動機付け
自信
TOEIC
ISSN
1881-5952
NCID
AA12114090
NAID
120005838017
JaLCDOI
10.18926/54539