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ID 53177
フルテキストURL
著者
Nakamura, Ian 岡山大学言語教育センター
抄録
 The time has come to see the three major forms of Practitioner Research under a general umbrella as well as distinct choices and commitments to pursue professional self-inquiry into the way and ways we teach and how our students (may) learn. The focus of this paper is on understanding each approach by tracing its origins and key concepts. The aim of this working paper is to take the first step in building an accessible foundation of knowledge from which classroom teachers can then pursue their own interest or concern in the method that appeals to them the most.
キーワード
practitioner research
reflection
action
exploration
comparison
発行日
2014-12
出版物タイトル
大学教育研究紀要
出版物タイトル(別表記)
Bulletin of Higher Education Okayama University
10巻
出版者
岡山大学グローバル・パートナーズ, 岡山大学教育開発センター, 岡山大学言語教育センター, 岡山大学キャリア開発センター
出版者(別表記)
Global Partners, Center for Faculty Development, Language Education Center, Career Development Center Okayama University
開始ページ
105
終了ページ
114
ISSN
1881-5952
NCID
AA12114090
資料タイプ
紀要論文
言語
English
OAI-PMH Set
岡山大学
論文のバージョン
publisher
査読
無し
Sort Key
10
Eprints Journal Name
bhe